НОВОСТИ НФСР

 

КАЛЕНДАРЬ НФСР

 

НФСР В ПРЕССЕ

 

НФСР В ХАРЬКОВЕ

 

ПРЕСС-КОНФЕРЕНЦИИ

 

Соціальна реклама: з чого почати?

22.02.2013

Портал

 

Вказати на суспільну проблему і, можливо, підказати її вирішення, а ще - популяризувати загальнолюдські цінності та поширити їх - прагне соціальна реклама. А той, хто створює її, повинен пам'ятати, що робить. Рекламу заради реклами чи рекламу заради змін?!

Пропонуємо Вашій увазі корисну інформацію на тему соціальної реклами від Ірини Кузнєцової, голови правління Всеукраїнської рекламної коаліції, президента Київського міжнародного фестивалю реклами, офіційного представника Cannes Lions в Україні.

На що маємо право за Законом?


Соціальна реклама — це інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Згідно із Законом:

- рекламодавцем соціальної реклами може бути будь-яка особа;

- соціальна реклама не повинна містити посилань на конкретний товар та/або його виробника, на рекламодавця (за винятком випадків, коли рекламодавцем є громадська організація);

- на осіб, які безоплатно виробляють і розповсюджують соціальну рекламу, та на осіб, які передають свої майно і кошти іншим особам для виробництва і розповсюдження соціальної реклами, поширюються пільги, передбачені законодавством України для благодійної діяльності;

- ЗМІ - розповсюджувачі реклами, діяльність яких повністю або частково фінансується з державного або місцевих бюджетів, зобов'язані розміщувати соціальну рекламу органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій безкоштовно в обсязі не менше 5 відсотків ефірного часу, друкованої площі, відведених для реклами;

- ЗМІ - розповсюджувачі реклами, що повністю або частково фінансуються з державного або місцевих бюджетів, зобов'язані надавати пільги при розміщенні соціальної реклами, замовником якої є заклади освіти, культури, охорони здоров'я, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, а також благодійні організації.

Також варто дотримуватись наступних рекламних принципів:
- не можна завдавати шкоди споживачу;
- не можна використовувати зображення, які порушують етичні, моральні норми;
- не можна включати в рекламі дискримінаційні елементи;
- не можна ображати інших людей, не можна призивати до дій, які порушують законодавство.

Хто контролює?

 
- Організація із захисту прав споживачів;
- Антимонопольний комітет України;
- Нацрада з питань телерадіомовлення.

Хто замовляє?

- Держава та державні органи
- Некомерційні організації
- Соціально відповідальний бізнес

Як створити?

У виготовленні соціальної реклами зацікавлені рекламні агентства, адже через таку рекламу вони можуть себе реалізувати. Соціальна реклама завжди робиться pro bono, тобто добровільно і безоплатно.

Якщо Ви не знаєте, у яке рекламне агентство звернутись, то у нагоді стануть:

Біржа соціальної реклами Більше 140 агентств


Національний фестиваль соціальної реклами  7-й НФСР відбудеться 25 квітня 2013 р.

 

Асоціація замовників та виробників соціальної реклами в Україні



Як розмістити?

Коли із творчою стороною проблем не виникає, то із виготовленням (друком та інше) й розміщенням не все так просто. Тут потрібно вміти домовитись.

Практично неможливо для медіа носіїв, які фінансуються із держбюджету, наприклад для такого каналу як Перший Національний, виділити 5 % ефірного часу на соціальну рекламу. Охоче беруться за це комерційні канали, проте інше питання – який час вам виділяють? Це може бути час, який і безплатно непотрібний. Коли складно пробитись на центральні канали, то можна звернутись і до регіональних ЗМІ.

Також виникають труднощі і при розміщенні соціальної реклами зовні на щитах. Тут все залежить від «Київреклами», яка може надати, або ж не надати квоту для розміщення такої реклами (Відділ з питань розміщення соціальної реклами 481-47-16).

Для того, щоб зробити рекламу у метро, потрібно написати заяву начальнику метрополітену, який також має дати комерційній організацію квоту.

Пам'ятати для кого

Успішні рекламні агенції не думають про гроші на розміщення реклами, а про те, як створити рекламу, яку всі підхоплять – перегляди, твіти… Якщо ваша цільова аудиторія сидить в Інтернеті, то для чого вам якийсь центральний канал? Можна все самому зробити – зняти, змонтувати та розмістити (наприклад на Youtube). Все залежить від цільової аудиторії.

Вдалі приклади соціальної реклами можна подивитись тут


Автор : Галина Жовтко

 


Джерело : Громадський Простір


 

 

 

 

Национальный фестиваль социальной рекламы ® www.socialfestival.in.ua | 2009 | nfsr@ukr.net